Turism in Romania

Am ajuns sa scriu acest post deoarece, am vazut ca Zoso ii dadea dreptate unui Dan care e pro escavarilor in Rosia Montana. Dupa ce am vazut si postul lui, si comentariile postului lui Zoso, pe care le-am ridicat eu la 26, m-am aprins putin cu treaba asta legata de Romania, de turism, de cheltuieli si venituri.

Dan nu are dreptate mai de loc, pt ca nu traieste el in zona aia sa vada ce si cum si nici la televizor vad ca nu se prea uita sau macar sa citeasca ziarele. Din exploatarea Rosiei Montane, ne alegeam cu bani mai de loc, atmosfera poluata la greu(una e cianura din 100.000 tigari) si alta e cantitatea de cianura pe care o folosesc ei, si al 3-lea „beneficiu”…mediul natural dezechilibrat. S-a vorbit mai sus de turism si il sustin pe cel care a spus lucrul asta. Mai bine luam bani din turism timp de 50 de ani, decat dupa 10 ani sa ramanem cu gauri in munti. Lasati aurul acolo ca sta bine, dar nu stim sa beneficiem si altfel de pe urma lui. Cate tari mai au zacamite de aur?

Am sa contiuni postul raspunzandu-mi singur la intrebare. Finlanda, Spania, Suedia, Georgia, Franta, Italia. In Italia, in 2004 s-au extras 0.6 tone, iar in Finlanda 6.2. Noi avem extrase 0.5, dar nu ne comparam nici cu Italia nici cu Finlanda. Hai sa lasam aurul acolo, macar pana incepem si noi sa ne miscam ceva mai bine in celelalte domenii, dupa care ar trebui sa intelegem ce sa facem cu aurul, si abia mai incolo sa fim interesati de extragerea lui. De ce spun ca ar trebui sa intelegem ce sa facem cu aurul. Ca sa nu mai vina destepti care sa ne coordoneze noua miscarile, ca in cazul Rezervelor de Stat care au ajuns pe la Rusi.

Cum spuneam si in commentul de mai sus…hai sa exploatam altfel zona…poate, la ora asta, o exploatare turistica ar fi cel mai bun lucru….asta in cazul in care am sti cum sa procedam. Vorbind de turism…bulgarii ne-au luat-o inainte cu turismul pe litoral…noi acum bagam bani in plaje cu care n-eam jucat inainte de-a concesionarea. In fine, vom vedea ce va fi si cu litoralul…alt punct de maxim interes pentru turismul romanesc ar fi muntele, iarna. Am putea bate Austria la capitolul asta. Dar trebuie sa se gandeasca cineva si la chestia asta. Alta modaliltate de turism: Delta. Locuri exceptionale de vazut, de fotografiat, locuri exceptionale de relaxare…si cu siguranta, mai sunt si alte modalitati de a practica turismul.

Tot ce am enumerat eu mai sus, fara Rosia Montana, se exploateaza deja, dar ori nu la capacitate maxima..ori intr-un mod barbar si precar.

Ne-ar sta rau cu bani turistici mai multi, din partea Deltei, de la mare, de la munte, din buzunarul omului care vede aurul in starea lui pura…nu cred. Va mai trece mult timp pana ce Romania va atinge un anumit standard al turismului.

Despre almiphoto
Pasionat de fotografie, muncesc fotografia, traiesc din ea, mereu cu aparatul langa mine.

3 Responses to Turism in Romania

  1. turismneamt says:

    sal…frate am o propunere pt tine:nu vrei sa facem un link excange????asa putem sa crestem amandoi in google….da si tu un raspuns la:yo_piko18@yahoo.com sau pe blogu turismneat.wordpress.com….

  2. cazarehotel says:

    Buna ziua,numele meu este Panainte Marian si am o propunere de link exchange pentru dumneavoastra,care este in beneficiul amanduror parti,ne vom ajuta reciproc sa crestem in GOOGLE.Astept raspunsul dumneavoastra pe mail
    panainte.marian@yahoo.com

    Va multumesc anticipat!

  3. concedii says:

    buna ziua,numele meu este dan si am o propunere de link exchange pentru dumneavoastra,care este in beneficiul amanduror parti,ne vom ajuta reciproc sa crestem in GOOGLE.Astept raspunsul dumneavoastra pe mail neacsu99@yahoo.com

Lasă un răspuns

